Skip to content

Je bedrijf van A tot Z strategisch sterk neerzetten

.. en ondertussen leer je ontwerpen aan de hand van een merkstrategie.

Hallo leuke klanten én opdrachten!

Alles wat ik je leer kan je meteen in de praktijk brengen door het toe te passen op je eigen bedrijf. Aan het einde van de reis heb jij een merkstrategie (oftewel je personal brand!) voor je eigen bedrijf staan en heb jij alle tools in handen om voor je eigen klanten hetzelfde te doen.

Review Purrfect Paw Print 1
Review Purrfect Paw Print 2
Review Purrfect Paw Print 3
Anne-Loes-TessaWiegerinckDSCF8195-web

Enthousiast ben je begonnen met ondernemen, alleen.. Uit boeken en op school leer je heel anders dan wanneer je als ontwerper gaat beginnen. Het echte ontwerpen komt pas wanneer je aan de slag gaat voor echte klanten, die jouw werken gaan delen in de echte wereld.Ik heb in mijn carrière hele talentvolle grafisch ontwerpers mogen opleiden, maar ik raakte elk keer weer teleurgesteld wanneer ik hoorde wat ze op school allemaal leerden. Allemaal leuk en aardig dat je jezelf kunt photoshoppen in een poster of een cartoon na kan maken in Illustrator. Maar je komt er al snel achter dat je aan die skills weinig hebt 😉

Gemiste kans van al dat talent wat er in jou zit!

Het ontwerpen kan je wel, maar ontwerpen met een verhaal en strategie leer je bij Pinck Academy. De meeste ontwerpers kijken met een designersoog en vanuit eigen ervaring en kennis. Maar er zijn nog genoeg andere elementen die ervoor zorgen dat een merk echt een sterk merk wordt. Ik leer je ontwerpen vanuit een strategisch-, marketing-, en opdrachtgeversperspectief.En het mooie is.. Je volgt een stappenplan die je daarna zelf kan inzetten voor je klanten. Wat betekent dat je voor je klanten uitgebreidere trajecten kan aanbieden. Niet alleen ontwerp, juist ook strategie! Van het verkopen van losse logo’s naar het verkopen van uitgebreide brandingtrajecten.

Na het volgen van Purrfect Paw Print

Gaan we van..

Aanklooien met acquistie
Veel te weinig vragen voor een complete huisstijl
De verkeerde (of nog erger geen) klanten aanspreken
Te veel diensten hebben (en veel verschillende diensten moeten verkopen)
Ontwerpen aan de hand van trends
Teveel revisierondes hebben én dus te veel tijd besteden aan een opdracht
Elke keer opnieuw uitvogelen welke bestanden je wel of juist niet moet aanleveren

Naar..

Acquisitie voeren op een manier die bij jou past
Je ideale klant aanspreken inclusief de leukste opdrachten
Focus op wat jij leuk vindt én waar jouw lievelingsklant het beste bij kan helpen
Ontwerpen aan de hand van strategie
Je prijzen omhoog gooien, want wat je ontwerpt is niet alleen mooi maar strategisch kneitersterk
Snappen wat de klant wil door middel van een handige vragenlijst en maximaal 2 revisierondes
Een duidelijke mappenstructuur én checklist voor je huisstijl bestanden
Jezelf profileren als ontwerper!
Kat gevuld zwart
Review Purrfect Paw Print 4
Review Purrfect Paw Print 5
Review Purrfect Paw Print 6

Dit gaan we doen

Deel 1

Je bedrijf kennen

In deel 1 gaan we aan slag met je personal branding en merkidentiteit. Wanneer je het eerste deel hebt afgerond weet je:

Wat personal branding is en hoe je het eigen maakt
Wat een merkidentiteit is
Heb je duidelijk wat je kernwaarden, missie en visie zijn
Hoe je een doelgroepanalyse uitvoert en een persona opstelt

Aan het einde van deze module heb je alle tools in handen om je eigen merkidentiteit en van je klanten te ontwikkelen.

Deel 2

Je bedrijf neerzetten

In deel 2 gaan we aan slag met de invulling van je bedrijf. Na deel 2 weet je:

Welke diensten (incl. prijzen!) je gaat aanbieden en hoe je deze communiceert
Hoe je acquisitie kan doen op een manier die bij je past
Hoe je een vragenlijst ontwikkelt voor nieuwe projecten
Hoe je een concept ontwikkelt en presenteert

Aan het einde van deze module heb je alle tools in handen om te bepalen hoe jij je bedrijf inricht en weet jij wat je kan doen om te blijven groeien en ontwikkelen.

Deel 3

Je bedrijf vormgeven

In deel 3 gaan we aan slag met het ontwerpen en ontwikkelen van je huisstijl. Wanneer je deel 3 hebt afgerond weet je:

Wat je rechten zijn als ontwerper
Hoe je het beste bestanden kan opslaan (incl. mappenstructuur)
Wat de onderdelen zijn van een goede huisstijl
Hoe je een kleurenpalet en typografie samenstelt

Aan het einde van deze module heb je alle tools in handen om je eigen en de huisstijl van je klanten te ontwerpen.

Dit staat er voor je klaar

Meer dan 45 lessen
~ 2 uur aan videomateriaal
Meer dan 20 opdrachten én templates
~ 10 uur aan extra masterclasses
€347,00

excl. btw

Levenslang toegang tot de leeromgeving
Toegang tot de Facebook Community
Certificaat van deelname
Toegang tot de masterclasses
Count me in!

Aan het einde van de reis heb jij jouw grafisch onderneming sterk. En! Je kunt ditzelfde stappenplan volgen voor je eigen klanten. We hebben het in drie delen over strategie, merk, positionering en identiteit: dit is een merkstrategie.

Doe mee met Purrfect Paw Print wanneer je

Je besloten hebt dat je niet meer gaat aanklooien, maar serieus aan de slag gaat met je eigen bedrijf
Je grafische én strategische skills wilt ontwikkelen
Je lievelingsklant wil aanspreken en de leukste opdrachten wil binnen halen
Jezelf wil omringen met andere grafisch ontwerpers

Dit is waarom Purrfect Pawprint geen standaard programma is

Bijna tien jaar geleden studeerde ik af. Tijdens mijn studie heb ik veel geleerd op het gebied van vormgeving en marketing, maar.. Er ontbrak bij mij alle kennis om het als ontwerper te overleven.

Toen ik begon met ondernemen maakt ik mij het vormgeven van branding eigen en leerde mijzelf handige truukjes om het werkproces te optimaliseren. En nu is het aan mij om dit met jou te delen.

Ik geef jou de tools en het zelfvertrouwen om jezelf als ontwerper te profileren.

Anne-Loes Huizing, Studio Pinck

Veelgestelde vragen

Klik om te openen

  • PPO financiert ontwikkelplannen voor iedereen die werkzaam is in de creatieve of culturele sector. Zowel voor werknemers als ZZP’ers dus. PPO is ondersteunt door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

    PPO financiert maximaal 1/3 van de totale kosten van jouw ontwikkelplan met een maximum van € 2.000,- (inclusief BTW). Dit is per jaar, niet per keuze. 

    Werktuig PPO loopt tot eind 2024. Wacht dus niet te lang 🙂

    Voor meer informatie of het aanvragen ga je naar https://werktuigppo.nl/

    Ik raad je aan om de aanvraag meteen te starten nadat je jezelf hebt aangemeld. Maar het mag tot 3 maanden ervoor, tot 6 maanden erna. Zie ook de spelregels: https://werktuigppo.nl/spelregels/

Aan jou is nu de keuze

Of je blijft het zelf proberen. Je stopt tijd en energie in research, leest boeken maar leert niet hoe je het inzet. Dat is jammer, want je hebt als ontwerper vet veel talent! Je wilt dat de hele wereld dit ontdekt en dat je voor de leukste klanten mag ontwerpen.

Maar je kan er ook voor kiezen om er vol voor te gaan. Dan gaan we samen de basis van jouw bedrijf kneitersterk neerzetten. Tijdens Pinck Academy ga je jezelf, je grafische en marketing skills ontwikkelen. We gaan het grafische bedrijf neerzetten waar jij van droomt.

Kat gevuld zwart

Over
Anne-Loes

Ik wil dat jij je eigen verhaal vol zelfvertrouwen kan vertellen en uitstraalt. Ik neem je in het ontwerpproces en samen gaan we alle stappen door lopen zodat jij daarna maar één ding hoeft te doen: het uitoefenen van je passie en dit met idioot veel zelfvertrouwen doen.

Pijl 1-zwart
Anne-Loes Huizing, Studio Pinck